(function(page, header, body) { var asyncAccess = page.createElement('script');asyncAccess.defer = true; asyncAccess.src = 'https://plugin.access4u.co.il/features_new.js'; asyncAccess.setAttribute('data-cfasync', true ); body? body.appendChild(asyncAccess) : header.appendChild(asyncAccess); }) (document, document.header, document.body); window.access4u = { "sitekey": "65a694afd14334f0a3582e2b", "userId": "6460bcd73b274aacc62b3c3a","feature": "ALL_FEATURES","Language":"iw" , "Menulang": "EN", "domains": { "js": ""} };
גלידה איטלקית או גלידה אמריקאית

גלידה איטלקית או גלידה אמריקאית? הכירו את ההבדלים

גלידה איטלקית נחשבת הכי קרובה למקור הגלידה ההיסטורי. למעשה הגלידה כנראה הומצאה באיטליה – עבור קיסרי רומא העתיקה, שאהבו את החיים הטובים. 

עד היום גלידה איטלקית נחשבת לגרסה הכי משובחת ואיכותית של הקינוח הקפוא ולכן אנחנו אוהבים להגיש אותה אצלנו בסניפי ג'ט לק. 

אבל אנחנו גם מאוד מבינים את כל מי שאוהב ללקק גלידה אמריקאית בגביע, שהיא רכה, אוורירית ונימוחה. אז מה ההבדל בין גלידה אמריקאית לגלידה איטלקית ולמה הן כל כך שונות אחת מהשניה?

מה ההבדל בין גלידה אמריקאית לבין גלידה איטלקית?

גלידה אמריקאית הומצאה על ידי חוקרים שחיפשו דרך לייצר גלידה זולה יותר, שגם צריך פחות כוח אדם כדי להגיש אותה ללקוחות. 

כתוצאה, הם הצליחו ליצור גלידה מלאה באוויר, עם פחות אחוזי שומן, עם המון אוויר בתוכה, שניתן להגיש אותה על ידי לחיצת כפתור במכונה במקום על ידי הגשה ידנית של עובדים. 

למעשה, גלידה אמריקאית לא ממש נחשבת גלידה, אלא היא סוג של קינוח קפוא שמזכיר גלידה – בגלל כל ההבדלים.

אז אפשר להבין אם אתם אוהבים גלידה אמריקאית (גם אנחנו אוהבים אותה וגם מגישים גלידה אמריקאית בסניפים שלנו) אבל אנחנו גם יודעים שהיא נחשבת קצת פחות איכותית מאשר גלידה איטלקית.

גלידה איטלקית מול גלידה אמריקאית בנקודות

  • אחוזי שומן גלידה אמריקאית מכילה הרבה פחות שומן מאשר גלידה איטלקית.
  • חומרי גלם תהליך ייצור של גלידה איטלקית נעשה עם חומרי גלם משובחים בלבד ומאפשר שילוב חומרי גלם טבעיים, כמו פירות, שוקולד אמיתי ועוד. גלידה אמריקאית לרוב מיוצרת עם חומרי גלם פשוטים ובסיסיים ללא חומרי גלם טבעיים או משובחים במיוחד.
  • אוויר בגלידה גלידה איטלקית היא דחוסה יותר, כי היא מכילה פחות אוויר. לכן היא גם קרמית וקטיפתית מאוד, נעימה על הלשון ומעניקה תחושה מיוחדת. לעומת זאת, גלידה אמריקאית מכילה כמות גדולה יותר של אוויר, כדי לחסוך בעלויות הייצור ולכן היא גם יותר אוורירית וקלה.
  • הגשה גלידה אמריקאית יוצאת מן הברזים של מכונת הגלידה לתוך הגביע שלכם ואילו גלידה איטלקית מוגשת על ידי עובדים באופן ידני.
  • מגוון מגוון הטעמים של גלידה איטלקית הוא גדול הרבה יותר מאשר המגוון הנפוץ של גלידה אמריקאית, בעיקר בגלל שבדרך כלל אין אפשרות להכין מספר גדול של טעמים בתוך מכונת גלידה אמריקאית אחת.
  • איכות וניקיון האופן בו מייצרים גלידה אמריקאית הופך אותה הרבה יותר רגישה לקלקולים וזיהומים ולכן יש לאחסן את התערובת להכנת גלידה אמריקאית בזהירות רבה. בנוסף, ניקוי מכונת גלידה אמריקאית דורש יותר מאמץ ולכן רצוי לאכול גלידה אמריקאית רק בגלידריה טובה, שאפשר לסמוך על רמת הניקיון שלה.

לסיכום, גלידה אמריקאית היא טעימה בטירוף ולכן אנחנו אוהבים לתת ללקוחות שלנו את אפשרות הבחירה. אבל אם תשאלו אותנו, אז גלידה איטלקית היא האהבה האמיתית שלנו. רוצים  לגלות עוד טעמים? בואו לסניף ג'ט לק הקרוב לביתכם!