מה הופך גלידה לאיכותית?

למה כולם אוהבים גלידה והאם זה בריא

הרומן של האנושות עם הגלידה התחיל כבר לפני אלפי שנים. כמו בעניין הפסטה, גם בנושא הגלידה יש ויכוח מי המציא אותה קודם – האיטלקים או הסינים. אבל מה שחשוב זה שמאז ועד היום – כולם אוהבים גלידה (ואנחנו ביניהם). אז איך הפכה הגלידה להתמכרות אנושית שאי אפשר להיגמל ממנה והאם זה בכלל טוב בשבילכם???

למה כולם אוהבים גלידה?

גלידה בצורתה הקדומה נאכלה על ידי מלכים וקיסרים בלבד, כבר לפני אלפי שנים. המלכים הפרסים, הסינים והרומאים, היו שומרים במרתפים גושי קרח גדולים מההרים, רק כדי להכין מהם בקיץ מעדן מלכים מיוחד: גביעים מלאים שבבי קרח גרוס, עם פירות קיץ מרוסקים ודבש מלמעלה לתוספת מתיקות.

בימים קדם רק לקיסרים ומלכים היתה גישה למעדנים מעין אלה, אבל עם השנים והתפתחות הטכנולוגיה, חלחל המעדן המיוחד הזה גם לבתים של פשוטי העם שרצו להרגיש קצת כמו מלכים, לאכול טוב ולהתקרר בסטייל בימות הקיץ החמים.

אם מסתכלים על המעדנים הקפואים של פעם, אפשר להגיד שמדובר על משהו די בריא בסך הכל – קצת קרח גרוס, פירות טריים מרוסקים ומעט דבש. מה רע? אבל היום, גלידה זה כבר סיפור אחר לגמרי, שכולל הרבה סוכר, שומן ומוצרי חלב (בדרך כלל).

אז איך יודעים כמה זה בריא לכם ולמה בכלל כדאי לאכול גלידה?

האם גלידה זה בריא?

נתחיל ונאמר דבר אחד שחשוב לזכור: גלידה היא מאכל מנחם, עם מרקם נעים ומלטף, עם טעמים שאי אפשר לעמוד בפניהם ולכן, גלידה יוצרת המון שמחה בלב. רק תגידו לילד שהולכים לקנות גלידה ותראו איך הוא מייד מצטרף לכל מקום שרק תרצו.

לכן מבחינתנו גלידה היא קודם כל בריאה לנפש. גלידה משמחת לבב אנוש, מקררת את הפה ועושה נעים בלב.

אם לומר את האמת, אז בסוגים רבים של גלידות יש באמת בעיקר סוכר ושומן, אבל יש גם לא מעט גלידות שמכילות פירות אמיתיים, שיש בהן ויטמינים, מינרלים ואפילו סיבים תזונתיים.

גלידת שוקולד מכילה גם את החומרים המועילים שיש בשוקולד, עם הרבה פחות סוכר מאשר בשוקולד חלב למשל. ויש כמובן גם גלידות סורבה, שהן הדבר הכי קרוב לגלידות המלכים של ימי קדם, המכילות אמנם הרבה סוכר, אבל גם המון פרי ומים.

ככלל, אפשר למצוא גם גלידות דלות שומן ודלות סוכר, גלידות ללא צבעי מאכל וללא חומרים משמרים ועוד אפשרויות בריאות, כדי לקבל קינוח מושלם שהוא גם קצת יותר בריא.

אז אנחנו חושבים שהכל עניין של מינון ושל גיוון. ואם אתם רוצים להתקרר ביום קיץ חם – אבל בסטייל, אז אתם יודעים איפה אנחנו נמצאים…. 

לסיכום, 8 סניפים של גלידות ג'ט לק מחכים לכם ברחבי הארץ, עם הגלידות הכי טעימות והטעמים הכי מפנקים שיש בארץ. בואו לגלות אצלנו – איזו גלידה עושה לכם הכי טוב על הנשמה, איזו גלידה עושה לכם הכי נעים על הלשון ואיזו גלידה הכי בריאה לכם לנפש!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *