מה מיוחד בגלידה שכל כך הרבה אנשים אוהבים אותה?

מה מיוחד בגלידה שכל כך הרבה אנשים אוהבים אותה?

גלידה היא קינוח מועדף על הרבה מאוד אנשים. למעשה היא מועדפת על הרבה מאוד אנשים גם לא בתור קינוח – יש מי שאוכלים גלידה לארוחת בוקר, יש מי שאוכל אותה כשכואב לו הגרון, או פשוט כשחם בחוץ ויש כמובן את מי שאוהבים לאכול גלידה דווקא ביום קרררררררררררררררררר.

אז מה הפך את הגלידה לאחד המאכלים האהובים ביותר בהיסטוריה האנושית ומהם הדברים שאתם כנראה לא יודעים על גלידה?

למה כולם אוהבים גלידה?

האהבה לגלידה התחילה כידוע לפני אלפי שנים, אצל מלכי העולם העתיק, ששלחו את משרתיהם להביא קרח מההרים המושלגים. 

את הקרח שמרו במרתפים קרים, כדי להשתמש בו בימים חמים וכן כדי להכין מעין ברד של קרח מרוסק, עם פירות מרוסקים ודבש.

את המעדן הזה כאמור הגישו רק למלכים, אבל עם השנים התחילו גם פשוטי העם להכין אותו בעצמם.

לאט לאט השתכלל הממתק הקפוא והפך לגלידה. בכל מקום בעולם שיטת ההכנה מעט שונה, התוצאה מעט אחרת, אבל תמיד מדובר על מאכל מענג, קר ומתוק שכולם אוהבים.

קודם כל מדובר על ממתק קפוא בטעם פירות, שמעורר את החושים ויוצר תחושה מיוחדת על הלשון ובחלל הפה.

שנית, אפשר לאכול גלידה בכל מקום – במסעדת יוקרה, או על החוף. באמצע העיר או בבית, עם חברים או לבד, בצלחת לצד עוגת תפוחים חמה, או בגביע, עם כפית או עם הלשון. 

אין עוד הרבה מאכלים שיכולים להציע כל כך הרבה צורות אכילה, גרסאות הכנה שונות, טעמים שונים והמון צבע.

כך גלידה הפכה לאחד המאכלים היחידים בעולם שהם מפנקים ומנחמים וגם ניתנים להתאמה אישית, מדויקת מכל בחינה אפשרית.

4 עובדות מעניינות ומוזרות שלא ידעתם על גלידה:

  1. לפי סוכנות החלל האמריקאית – גלידה היא אחד המאכלים שאסטרונאוטים מתגעגעים אליו יותר מכל כאשר הם נמצאים בחלל לתקופות ממושכות.
  2. ניו זילנד היא כנראה המדינה שאוכלים בה הכי הרבה גלידה לנפש בעולם. הניו זילנדים אוכלים לא פחות מ 30 ליטר גלידה לנפש בשנה.
  3. סין ואיטליה מתווכחות על מי המציא ראשון את האטריות, אבל גם הפרסים מתווכחים עם האיטלקים – על מי המציא ראשון את הגלידה. האם היו אלה הקיסרים של רומא העתיקה, או מלכי פרס של ימי קדם? כנראה לעולם לא נדע.
  4. גם בישראל גלידה מסתמנת כמאכל אהוב על מנהיגים (או לפחות על הנשים שלהם) כאשר גלידת פיסטוק הגיעה לכותרות בזכות אשת ראש הממשלה אשר לפי השמועות הוציאה סכומי עתק לרכישה של כמויות גדולות מהקינוח הירוק והמתוק הזה.

אז מה למדנו היום? יש הרבה סיבות טובות לאכול גלידה, אפילו אם זה רק כדי להרגיש כמו מלכים לכמה רגעים של אושר מתוק וקפוא. רוצים לבדוק את כל מה שהשתנה בתחום הגלידה מאז ימי הקיסרים של רומא? בואו לסניף ג'ט לק הקרוב למקום מגוריכם!